6.24.2011

tenang

terus terang , aku dah bosan . sungguh aku dah bosan . bosan . jemu . jemu . bosan .

maaf . fius otak tak berapa betul . tak diperbaiki lagi . sabar otak .

tak pasti . ape yang aku rasekan sekarang ini ? takde pape . bukan . tapi aku tak pasti .

menjadi enigma dalam diri sendiri . berperang dengan perasaan yang tak wujud . sungguh menjadi suatu enigma .
                                                     
terkadang perasaan tak boleh diterjemahkan hanya dengan abjad dan noktah . tapi mungkin dengan not-not muzik ? mungkin . tapi aku bukan "penggoreng" muzik .

canggung . kekok .

sejujurnya , aku canggung dan kekok dengan diri aku . diri aku yang bila nya tak dikenali . tak dikenali oleh diri aku sendiri . yang bila menjadi diri orang lain . bukan orang lain , tapi mungkin setan durjana yang menghasut ? entah .


                                                            

bermunajat pada AL-Khaliq meminta jawapan pada sepertiga malam . sambil merintih dan menyesali . saat ramai orang dihanyut mimpi , aku seorang di hamparan sejadah . ber'dating' dengan si kekasih tanpa gangguan . ahh , andai aku boleh melakukan itu , istiqamah tanpa jemu . pasti persoalan yang menjadi enigma akan terungkai satu dan persatu :)

FINDING SOLACE .