2.03.2012

februari

                                                          gambar hiasan semata-mata

sekarang dah masuk bulan due. bulan due yakni februari.FEBRUARI. ya Allah, time really flies. betul2 fly. tak sempat nak berkelip mate, tak sempat nak catch up segale bende, dah masuk bulan due. haish.

dan dah due bulan jugak lah aku menjadi ahli kelas 3 jabar. menjadi pejuang PMR yang bakal bertempur pade bulan sepuluh ni. dan menjadi seorang BKP 2012. 2012 really change my life lah. hidup dah macam berpusing 180 darjah. 180 darjah je. belum 360 lagi. 

feeling towards be a good BKP? 

takyah cakaplah. aku memang sempoi je. takde feeling. HAHA. k, aku tipu je. 

                                        "ala kp pun turun lambat, ape lagi kite."
                                        "eei, kau ni kp. takkanlah tak tahu kot"
                                       "ala, ade kp lah. nanti lah aku bagitao kau."

true story.
deyy, ketua pelajar pun adalah seorang manusia. ini fakta. 



bile kite dah accept satu jawatan utk dipikul, memang rase berat. mcm kene beban dengan treler 3 tan. nak pikir pasal tanggungjawablah. nak pikir pasal itu lah, ini lah. nak nak lagi pikir pasal friend's feeling. segale bende kene care. public figure lah, care bercakap lah, and sorts of. sebab kite akan jadi imej yang akan dicontohi, diteladani dan DIGERUNI.  oh , myy. 

but sometimes it never crossed my mind. sebab pade aku, just live. follow the flow, lulus pmr with flying colours. dah. tanggungjawab semue tu tak penting. and it's end. 

but dari my side yang laen pulak, tanggungjawab itu penting sebab ia akan dihisab pade hari akherat nanti. bukan PMR'S RESULT. ye tak? jadi organ dalaman aku akan menjadi rajin dan bersemangat untuk menjalankan tanggungjawab sebagai kp! yeah. haha. extremely semangat ni. 

and Alhamdulillah, since being a KP ni, self-confident dah become more tough. sometimes, terselitlah jugak rase proud of myself tu. HAHA. *astaghfirullah

dan bile nak buat perkare yang a bit naughty tu, automatically takkan jadi nak buat. reason? entah.

but i'm a rebel. dan itu tak dapat diubah lagi. full of grumbling. bile dibagi tugasan. betul. tak tipu. bile ntah nak main jauh2 dari hidup aku. haish. 

THE PRICE OF GREATNESS IS RESPONSIBILITY.