8.30.2012

assalamualaikum :) habuk setebal 5 inci da blog aku ni. perghh lame da tak post. maklumlah pmr's victim kan. so, trialllllllll's done! result ? erghhhhhhhhhhhhhh. tak seperti yang dijangka.

REDHA.

rise and shine, girl! come on.

yeah. i will. in the name of Allah, i will!

PMR is not the end. trial lagi lah.

mungkin Allah bagi ujian dulu, baru nikmat kan :) dan aku dah jumpa hikmah beyond of this ujian. Allah's reminding me to be more careful in exam. no careless! dannn paling perdana sekali jangan tidur mase exam! dan check kertas exam sampai belakang. dan jangan berhenti buat soalan sampai nampak sign SOALAN TAMAT. itu hikmah yang aku dapat.

dan bile dapat kertas pai, terus aku rase nak hantuk kepale kat batu. terus rase empangan macam nak pecah. sebab kawan semue dapat pai a. aku sorang je. dan khilaf aku kat pai ni, aku tak buat soalan bahagian akhlak yang 20 markah tu!! tu la, tak check lagi, siap terus tidur. bahagian akhlak punnnn, asal letak kat belakang sekali? haih.

dan sekali lagi, REDHA.

dan terkadang aku bangge dengan diri. *tabik dada sikit* cehh, bukan bangga. just, so grateful sebab Allah gave, eh is giving me a lot of strength to confrote the result. sebab ape? my buddy pun tak dapat straight A trial gak. satu geng ahh ni. bezanye, die menangisi result die. dan aku, Alhamdulillah tak.

sebab ape?

"kalau kite takut nak ambek result, maksudnye tawakkal kite kat Allah tak cukup lagi."-quoted by "zairis"

mase tu ketue nak bagi paper sn. dan biase lah, aku akan cakap "wei, takutnye, takutnye". dan zairis pun luahkanlah kate2 ni. itulah sejarah quote ni. hehe :)

dan hati kecik aku yang comel ni selalu berkate2 semangat! dan bile rase macam empangan nak pecah tu, terus tak jadi bile ingat Allah. sebab tak layak rasenye nak tangisi takdir Allah. tak gitu?

dan mungkin Allah nak uji tahap tawakkal kite. dan mungkin Allah nak duga dulu supaye kite rase nikmat kejayaan tu yang sebenarnye kan? kan?

so, be tough! you are stronger than you think! hey, don't worry. everyting's gonna be okay. Allah always by our sides kan?

sesungguhnye, selepas kesulitan ade kemudahan, tak gitu? mane ade selepas kemudahan ade kemudahan. itu takde life namenye. hidup kene lambung ujian baru syiokk! kan ?

for every problem there's an ayah in the quran. yang paling penting turn to Allah. sebab dye yang genggam everything. okay?

the PAST is where you learn the lesson. the FUTURE is where you apply the lesson. don't give up in the middle!

                                               
assalamualaikum :)